Nujum Pak Sotong

Saturday, July 10, 2010 0 Comments

Bismillahirahmanirahim,  semoga Allah yang Maha Menetap segala sesuatu memberi kita hidayah agar tidak tergelincir dari jalanNya. Sesungguhnya, Allah berkuasa menjadikan sesuatu keajaiban hanya untuk menguji hamba2Nya.
 
Dalam kegilaan masyarakat dunia mengikuti perlawanan Piala Dunia, telah timbul perihal seekor sotong(Paul) yang sehingga kini dikatakan berjaya meneka dengan tepat keputusan perlawanan2 piala dunia. Dikatakan ramalan sotong ni tepat belaka. Maka hebohlah seluruh dunia perihal sotong ni memilih Spain memenangi perlawanan separuh akhir menentang Jerman. Ternyata, malam itu Spain menewaskan Jerman 1-0, nah...menakjubkan. MasyaAllah, Maha Suci Allah yang Maha Berkehendak.

Adalah normal bagi manusia berasa takjub akan sesuatu yang hebat, luar biasa, dan yang tidak masuk akal. Itulah sifat kejadian manusia yang punya fikiran dan hati untuk berasa takjub atas sesuatu. Tahukah, di setiap detik anak adam terdapat syaitan2 yang ingin menyesatkan. Yang bergerak mengalir bersama darah ke seluruh badan kita setiap degupan jantung kita. Pantas sekali, dia (syaitan) mendatangkan rasa takjub dan kagum kita itu pada sotong. Walhal, Allah lah yang Menetapkan!

Begitulah betapa licik bisikan syaitan. Tiada sesiapa pun yang terlepas dari godaan dan tipuan dan bisikan jahatnya. Hanya pada Allahlah kita minta perlindungan agar tidak tergelincir iman (faith) kita pada Allah yang Maha Menetap. Beristighfarlah dan ucaplah A’uzubillahiminasyaitanirajim 3x. Mudah2an syaitan dan iblis lari dari kita.
Ketahuilah bahawa kejadian aneh ini terjadi atas kehendak Allah yang Maha Esa! Di turunkan Iblis, syaitan sebagai ujian pada manusia. Akan ada lagi perkara2 yang lebih ganjil akan berlaku dan pasti berlaku sejanji Allah SWT. Akan turun suatu masa nanti Dajjal setelah penduduk dunia mengalami kemarau teruk selama 3 tahun berturut2. Setelah penduduk dunia mengalami kepayahan yang hebat waktu itu,  lalu Dajjal menyuruh langit menurunkan hujan dan dengan serta merta hujan pun turun(seizin Allah) , maka ramailah yang menjadi pengikutnya (ke neraka).
Tahulah, banyak lagi keajaiban yang Dajjal lakukan dan semua ini tidak masuk akal, pelik dan takjub! Baca.. Kisah Dajjal dalam Hadith
Kalau pada sotong pun kita rasa takjub (pada makhluk, tertipu oleh syaitan), takut2 nanti kita jadi pengikut Dajjal waktu itu. A’uzibillahminzalik. Kita bendoa agar semua kaum mukminin dan muslimin terselamat dari tipuan Dajjal (ujian Allah).

Sungguh, berasa takjublah pada Allah Yang Maha Menetap dan Maha Menjadikan Segala Sesuatu. Kun!! Maka jadilah. Pada Allah lah kita dikembalikan (diheret) di akhirat kelak! Ya Allah, Kau bimbinglah kami hambaMu yang lemah ini ke jalanMu. Amin.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/juara-eropah-sepanyol-di-final-tepati-ramalan-sotong-kurita/
 

malaysiamajusangat

Anak yang "Sejuk Perut Ibu Mengandung" itu bukan yang lulus universiti,bukan yang ada PHD, bukan yang bergaji 18ribu sebulan...tapi ialah anak yang berjasa kepada kedua orang tuanya dan yang sentiasa berdoa dan membaca Al-Quran untuk roh mereka - UAI

0 komentar:

Ada lagi...

PAKATAN HARAPAN RAKYAT

PAKATAN  HARAPAN RAKYAT